Wii
בשנת 2006, נפל דבר בעולם קונסולות המשחקים. בשנה זו יצאה לשוק קונסולת חדשה מבית נינטנדו, העונה לשם Wii (מבוטאת באופן דומה למילה "We"). החידוש שהיא אפשרה נחשב עד היום למרשים בכל קנה מידה: משחק באמצעות בקר ייעודי, שמחליף את השלטים המסורתיים. בעיקר, הדבר מכניס לתמונה חיישני תנועה, אשר קולטים את תנועות הגוף של השחקן, מה שמבטיח חוויה ריאליסטית במיוחד.
ה-Wii זוכה להצלחה עצומה עד עצם היום הזה, כשכמות הרכישות שלו עומדת על כמאה מיליון. בהמשך לכך, גם מספר המשחקים המותאמים לו רק גדל משנה לשנה. אז מה בדיוק עומד מאחורי ה-Wii?
הסיבות המרכזיות שהביאו לפיתוח ה-Wii
Wii הוא קונסולת המשחקים החמישית במספר מבית נינטנדו, וכזו שנועדה מראש להציע חידוש, שיפנה לפלח שוק חדש בקרב הגיימרים – אלה שמעוניינים לשחק בדרך שונה, דינמית הרבה יותר. בהמשך לכך, הרצון של נינטנדו היה ליצור מכשיר זול פי כמה מאשר מתחריו, וכזה שיתמקד במשחקים ובחווית המשחקיות, ולא באפשרויות דוגמת ניגון סרטים. ככלל, הדגש אינו על גרפיקה מרשימה, כי אם על ממשק שיאפשר לנצל מכל משחק את המקסימום, ולהציע חוויה ריאליסטית בכל קנה מידה.
המאפיינים העיקריים של הקונסולה
אחד ההיבטים של ה-Wii שמקבל תמיד תשומת לב חיובית נוגע למימדים הקטנים שלו. ללא המעמד, רוחב הקונסולה הוא 44 מילימטרים בלבד, אורכה 157 מילימטרים ועומקה כ-215 מילימטרים. משקל הקונסולה, בהמשך לכך, הוא לא יותר מאשר 1.2 קילוגרם. הנחת המכשיר אפשרית הן בצורה אנכית והן בצורה מאוזנת.
בעת רכישת Wii, מקבלים שורה ארוכה של משחקים, ובכלל זה אלה המאוגדים תחת Wii Sports. הקונסולה מגיעה עם כרטיס זיכרון פלאש, בגודל בסיסי של 512 מגה בייט, על גביו ניתן לשמור את ההתקדמות במשחקים מסוימים, כמו גם תמונות. באמצעות בקר הרשת האלחוטית הנמצא במכשיר, ניתן לגלוש באינטרנט ולהוריד עדכונים.
נעים להכיר: Wii Remote
בקר השליטה העיקרי של ה-Wii, ה-Wii Remote, בולט בצורה המוארכת שלו. מה שחשוב יותר, עם זאת, הוא הטכנולוגיה המתקדמת שעומדת מאחוריו, ומבוססת על חיישני תנועה, חיישני התמצאות ועל הצבעה אופטית: הפיתוח של נינטנדו הוא הראשון שמצליח לרתום טכנולוגיות אלו לטובת המשחק באופן מוצלח באמת. השלט כולל, כמיטב המסורת, לחצנים, בהם נעשה שימוש במקביל לתזוזת הבקר, כשתוספים חשובים אחרים הם רמקול מובנה ומנגנון רטט.
היתרון המרכזי של ה-Wii Remote, כאמור, הוא באיכות החיישנים שבו. ביכולתם לזהות שינויים בזווית ההחזקה של הבקר, או אפילו בתאוצה שלה: הודות לכך, ניתן לחבוט בכדור במשחק טניס, למשל, באינספור דרכים שונות. משחקים אחרים מכניסים לשימוש את יכולת השידור האופטי של השלט, מה שמאפשר לו לחבוש מספר "כובעים": עכבר כמו זה של המחשב, למשל, או אפילו כוונת של אמצעי יריה מסוג מסוים, במשחקי המלחמה למיניהם.
מגוון רחב של שלטים
מעבר לשלט Wii Remote, יכול המשתמש להכניס לתמונה סוגים נוספים של שלטים, ולשלב אותם בעת המשחק. שלט חשוב ביותר, בהקשר הזה, עונה לשם Nonchuck, וחיבורו נעשה לשלט המרכזי. שלט זה, שמגיע עם ערכת ה-Wii, נחשב למוגבל יותר, הן מבחינת חיישני התנועה והן בהיעדר יכולת השידור האופטית, כך שלא ניתן להשתמש בו באופן בלעדי. מה שכן ניתן לעשות, הוא להיעזר בשלט בתור תוסף תנועה למשחק: למשל, במשחקים בהם כל שלט מדמה יד אחרת של השחקן.
ראויה לציון תוספת ה-MotionPlus, אשר ביכולתה להיות מדויקת פי כמה מבחינת התנועות שהיא קולטת. השימוש שלה הוא בחיישון גירוסקופ, שמשדרג את השלט שהוא מחובר אליו באופן מהותי.
שלט ה-Classic Controller הוא שלט מסורתי יותר, שאינו כולל כלל חיישני תנועה, כי אם את הלחצנים ה"רגילים". הוא לא מגיע עם ערכת ה-Wii, אך ניתן לרכוש אותו בנפרד. השימוש בו נעשה כשרוצים להוסיף למשחק "תגבור" שאינו מצריך תנועה.